Drukuj

chepW piątek 29 kwietnia 2016 młodzież klas logistycznych wysłuchała wykładu dotyczącego funkcjonowania firmy CHEP na rynku.

Żadna firma nie funkcjonuje w próżni – na działanie przedsiębiorstwa, obok klientów i pracowników, wpływ mają także partnerzy biznesowi. Odpowiedzialność, zrozumienie oraz profesjonalizm stanowią fundament obopólnie korzystnej relacji pomiędzy firmami oraz CHEP Polska. Można powiedzieć, że to hasło przewodnie tej Firmy.

Te i wiele innych informacji zawartych poniżej usłyszeli uczestnicy wykładu prowadzonego przez Piotra Wilczka. Młodzież naszej szkoły dowiedziała się jakie korzyści płyną dla firmy decydując się na wynajem palet CHEP.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę ze strat, jakie ponoszą firmy w Polsce w wyniku problemów z zarządzaniem gospodarką paletową – mogą one wynosić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Wynika to z niewłaściwej klasyfikacji nośników – kupowane i wysyłane do odbiorców są bowiem nośniki nowe, jednak zwrotnie firmy otrzymują często palety uszkodzone lub o niższej jakości, co w konsekwencji wymusza zakup nowych nośników w krótkim czasie i generuje dodatkowe koszty.

Wynajem palet (pooling) zdejmuje z firmy wszystkie problemy związane z paletami. Decydując się na system poolingu zamkniętego CHEP, wszelkie czynności związane z zarządzaniem paletami, zostają zlecone firmie CHEP. Rezultatem tego jest uproszczenie łańcucha dostaw.

Firmą stosowały tzw. białe palety, czyli palety EUR, które są najbardziej powszechnymi najtrudniejszymi do skontrolowania. Często przekierowywane są na czarny rynek i nie odznaczają się wysoką jakością. Natomiast nośniki CHEP z łatwością wyróżniają się ze względu na charakterystyczny, intensywnie niebieski kolor, co zdecydowanie utrudnia nielegalny obrót takimi paletami, a ich żywotność jest większa niż standardowych nośników.

Firma CHEP oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu zarządzania nośnikami – klienci zawsze otrzymują pożądaną liczbę wysokiej jakości palet, które dostarczane są na miejsce załadunku, a zleceniodawca musi jedynie podać adres docelowy. Pozostałe operacje związane z nośnikami – zwrot, rozliczenia, naprawy – wszystko to dokonywane jest przez CHEP, a cena takiej obsługi jest precyzyjnie wyliczana, nie ma więc mowy o ukrytych kosztach. Taki mechanizm ułatwia planowanie łańcucha dostaw zgodnie z potrzebami i możliwościami klienta, daje gwarancję terminowości zleceń, a także pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy.

Istotnym wyróżnikiem firmy na tle konkurencji są podejmowane przez CHEP działania o charakterze proekologicznym, takim jak pozyskiwanie drewna w sposób wspierający odnawianie zasobów naturalnych, maksymalne wykorzystanie cyklu życia każdego nośnika i recycling palet.

 

Prelegentem był Piotr Wilczek

Team Leader Customer Service Field CHEP Polska,

CUSTOMER SERVICE.